شیرینگ پک روشی است که برای بسته بندی محصولات انجام میشود. این روش در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی دارد. استفاده از روش بسته بندی شیرینگ مزایای بسیاری دارد که باعث شده است بسیار مورد استقبال قرار گرفته شود. بسته بندی با شیرینگ با نایلون و پلاستیک های پلیمری صورت میگیرد که این نایلون در برابر گرما بسیار انعطاف پذیر هستند و به راحتی تغییر شکل میدهند. فرآیند بسته بندی شیرینگ پک با دستگاهی بنام شیرینگ پک صورت میگیرد که باعث میشود که انواع مختلفی دارد. دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک از مهم ترین آن ها هستند که در ادامه بطور جامع آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک دستگاهی است که محصولات را با روش شیرینگ پک بسته بندی میکند. فرآیند و کارکرد این دستگاه بطوری میباشد که فیلم شیرینگ (پلاستیک های پلیمری) را به دور محصولات کشیده و به وسیله حرارت آن را منقبض میکند تا به شکل محصول در بیاید. همانطور که گفتیم دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک از مهم ترین و پر طرفدار ترین این دستگاه ها هستند. مکانیزم دستگاه شیرینگ پک می تواند بشکل نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و دستی باشد. از آنجایی که پلاستیک های پلیمری شیرینگ عایق بسیار مناسب و خوبی در برابر عوامل خارجی و طبیعی میباشند، می توان از ورود نم و رطوبت به داخل محصول جلوگیری نمود و همچنین به دلیل شفاف بودن نایلون شیرینگ می توان محصول را بطور کامل مشاهده کرد. بنابراین عملیات شیرینگ کردن توسط دستگاه شرینک پک صورت می گیرد.

کاربرد و مزایای دستگاه شیرینگ پک

یکی از کاربرد های استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای محصولاتی می باشد که دارای اطلاعاتی مثل تاریخ انقضا میباشند. فیلم شیرینگ بدلیل اینکه شفاف میباشد، میتوان محصولاتی که امکان فاسد شدن و تغییر ظاهر دارند را از روی بسته بندی تشخیص داد. مزیت دیگر استفاده از بسته بندی شیرینگ پک این است که همه محصولات با نظم و چینش درست در یک ردیف قرار میگیرند. این ویژگی جدا از این که باعث زیبایی بسته بندی میشود، از جا بجا شدن، بهم ریختن و شکستی در هنگام حمل و نقل جلو گیری می‌نماید.

 

شیرینگ پک

 

یکی دیگر از کاربرد های مهم این دستگاه، وکیوم کردن محصولات در مقابل عواملی مثل گرد و غبار، رطوبت و آب میباشد. این بسته بندی، بسته بندی پر کاربرد و مناسبی نیز برای کالاهای الکترونیکی و مختلف میباشد. کاربرد دیگر این نوع بسته بندی (شیرینگ) در مورد صنایعی مانند محصولات غذایی، دارویی و بهداشتی میباشد. این مدل محصولات که از نظر ایمنی و بهداشتی اولویت بالایی دارند، باید از بسته بندی هایی استفاده کنند که از ورود آلودگی های خارجی مصون بمانند. یکی از بهترین نوع بسته بندی برای این صنایع، شیرینگ میباشد.

شما میتوانید با توجه به نیاز خود نوع دستگاه شیرینگ پک را انتخاب نمایید. همچنین سرعت بسته بندی دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک و دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک با هم تفاوت دارد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.